Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12394/7588
Título: The communication in simulated learning environments
Título Alternativo: La comunicación en entornos simulados para el aprendizaje
Autor(es): Vaca Barahona, Byron
Cela Ranilla, José
Gallardo Echenique, Eliana E.
Palabras clave: Comunicación
Educación superior
Entornos virtuales
Interacción
Editorial: Universidad Continental
Fecha de publicación: 15-nov-2016
Fecha disponible: 6-jul-2020
Cita bibliográfica: Vaca, B. (2016). The communication in simulated learning environments. Revista Iberoamericana de Educación, 72(2), 85-101.
Resumen/Abstract: The aim of this research is to describe how the virtual learning environments that integrate 3D simulations encourage communication, interaction and collaboration of students. This research uses a qualitative methodology based on the systematic observation. The results show that students - based on experience in 3D simulation environments - become active agents in the construction of their learning process. The 3D simulationenvironments with pedagogical mediation encourage communication and interaction of students in the context of the teaching sequence promoting the learning of students, and generating two types of communication: interaction between participant and object 3D; and interaction between participants that develops spontaneously and in larger quantities.
Incluido en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5819086
Extensión: p. 85-101
Acceso: Acceso abierto
Fuente: Universidad Continental
Repositorio Institucional - Continental
Aparece en las colecciones: Artículos Científicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons